BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZ NEDİR? VE BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZİN GÜÇLENMESİ İÇİN NELER YAPMALI , NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ?

ÖZEL ISPARTA HASTANESİ
BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZ NEDİR?
VE BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZİN GÜÇLENMESİ İÇİN
NELER YAPMALI , NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ?

Bağışıklık Sistemi vücudumuzu mikroplara ve tümör hücrelerine karşı savunan bir sistemdir. Karmaşık bir yapıya sahip olan bu sistem sadece bir organ veya dokudan oluşmamaktadır. Özellikle baş boyun ve sindirim sistemimizde yer almaktadır. Bağışıklık sistemimizin büyük bir bölümü ise bağırsaklarda bulunmaktadır.
Bağışıklık sistemimizin güçlenmesi için neler yapmalıyız?
Günümüzün en merak edilen sorusuna;
Prof Dr M.Tuğrul SEZER; bağışıklık sistemimizin büyük bir kısmının sindirim sisteminde olduğunu vurgulayan SEZER, beslenmenin bağışıklık sistemiyle yakından ilişkisinden bahsederek ve dengeli beslenmenin bağışıklık sisteminde çok önemli olduğunu söyledi.
Prof Dr. SEZER ; Akdeniz mutfağının sebze ve meyvelerinin bağışıklık sisteminde önemli olduğunu bunun yanında tam tahıl, ceviz, badem, fındık tüketiminin bağışıklık sistemimizin güçlenmesini sağlayacağını düzgün beslenmenin, dünyayı ve ülkemizi tehdit eden ve çok sayıda insanın ölümüne neden olan covid-19 virüsüne ayrıca diğer tüm hastalık yaratan virüslere karşı bu gıdalarla beslenmenin çok önemli olduğunu söyledi. Hazır gıdaların tüketimini mümkün oldukça yer vermememiz gerektiğini ‘’tarihsel olarak milletimizin yakından bildiği yoğurdun bağışıklı sisteminde son derece önemli olduğunu söyleyen SEZER kefirin ve probiyotik içeren gıdaların tüketimini artırmamız gerektiğini” söyledi.
Beslenmenin dışında bağışıklık sistemini etkileyen en önemli faktörlerden biri olan stresden gücümüz yettiğince uzak durmamızı stresin kortizol hormonu salgılanmasına neden olduğunu ve bu hormonun bağışıklık sistemi üzerinde baskılayıcı bir özelliğe sahip olduğun söyleyen SEZER yeterli uykunun da yakından alakalı, hatta yapılan çalışmalarla bunun kanıtlandığını söyledi. Uyanık olduğumuz vakitlerde kortizol salınımının olduğunu günde sekiz saat uyku uyuyan insanlar da yapılan araştırma neticesinde bir yılın sonunda t-lenfosit hücrelerinde daha az uyuyan insanlara göre daha yüksek oranda artış olduğunun gözlendiğini söyledi.
Sigara ve alkol tüketiminin bağışıklık sistemine olumsuz etkilerini söyleyen Prof Dr M. Tuğrul SEZER düzenli egzersiz yapılmasının, beslenmeye ve hijyen kurallarına dikkat edilmesinin aynı zamanda mümkün olduğunca stresten uzak durmaya çalışıp uyku ihtiyacımızın düzgün karşılanmasının bağışıklık sistemimizin güçlenmesini sağlayacağını , D vitamininin bağışıklık sistemimizle yakından ilişkili olduğunu mutlaka bunu belirli periyotlarla ölçtürmemizin gerektiğini eksikliğinde ise hekimler tarafından yapılan takviye önerilerini yerine getirmemiz gerektiğini söyledi.
İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı
Prof Dr M. Tuğrul SEZER